/widgets.js";var sz=d.getElementsByTagName(s)[0];sz.parentNode.insertBefore(z,sz)}(document,"script","zb-embed-code"));

Prowadzisz treningi personalne i nie narzekasz na nadmiar klientów? Chciałbyś mieć ich więcej? Niezależnie od tego, gdzie pracujesz, czy jesteś freelancerem trenującym w klubach fitness czy też świadczysz usługi w domach czy biurach musisz mieć chociaż mini-strategię marketingową.

Oto kilka sposobów na pozyskanie nowych klientów:
  1. Zachęcaj obecnych klientów do polecania Ciebie wśród swoich znajomych. Poproś ich o referencje w postaci komentarza na Twojej stronie internetowej czy na fanpage’u w mediach społecznościowych.
  2. Szkol się i rozwijaj, a Twoi klienci z pewnością docenią Twój profesjonalizm. Pozwoli Ci to również wyróżnić się z tłumu innych trenerów. Pamiętaj o tym, że zadowolony klient sam z siebie będzie Cię polecał!
  3. Zbuduj profil Twojego idealnego klienta – kim jest, ile ma lat, jakie ma wykształcenie, co chce osiągnąć? Gdy już to zrobisz, zadbaj o odpowiednią reklamę na Facebooku to obecnie jedna z najlepszych form docierania do klientów.
  4. Przygotuj specjalne zaproszenia, np. na darmowe konsultacje, i poinformuj o tym na swojej stronie www/fanpage’u. Możesz również zaproponować zniżkę klientowi za przyprowadzenie znajomego.
  5. Udzielaj się na forach, grupach w Internecie. Daj się poznać jako ekspert. Odpowiadaj na pytania, doradzaj, proponuj swoją pomoc jako trenera.
  6. Będąc trenerem jesteś również specjalistą w konkretnej dziedzinie. Na swojej stronie www możesz zamieścić zakładkę blog, w której będziesz publikował ciekawe artykuły z Twojego obszaru działalności. W ten sposób dając wartość innym pokażesz swoją wiedzę i profesjonalizm.
  7. Wejdź we współpracę z lokalnymi firmami. Po pierwsze takimi, które uzupełniają Twoją ofertę – dietetyk, fizjoterapeuta, sklepy z odżywkami czy ortopeda. A także takimi, które kierują swoją ofertę do podobnych grup odbiorców – salony kosmetyczne, fryzjerskie.
  8. Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Facebook czy Instagram to obowiązkowy kanał komunikacji. Możesz tu zamieszczać motywujące cytaty, zdjęcia czy filmy z treningów (oczywiście za zgodą klienta). Jeżeli masz problem z regularnością wpisów, przeczytaj artykuł o automatyzacji i planowaniu (LINK).
  9. Pokazuj co potrafisz. Żyjemy w czasach, gdy ludzie nie lubią kupować kota w worku. Często sprawdzają trenerów w Internecie. Dlatego warto nagrywać filmiki ze swoimi treningami i zamieszczać je np. na YouTube. To kolejne medium, w którym warto być.
  10. Znajdź swoją specjalizację. Pod hasłem „trener personalny” może kryć się bardzo wiele. Przygotowanie do zawodów sylwetkowych, nastawienie na redukcję czy usprawnianie podopiecznego i odwlekanie kontuzji w czasie. Dobrze, gdy trener ma szeroką wiedzę, ale wąska specjalizacja pozwoli Ci łatwiej wyróżnić się wśród innych trenerów.
  11. Daj się znaleźć. Łatwość dostępu do Internetu powoduje, że szukając trenera wiele osób wybiera właśnie Internet jako źródło informacji. Dlatego podstawą budowania wizerunku w Internecie jest właśnie dobra strona www, która pokazuje Twój profesjonalizm w każdym obszarze działania.
  12. Łam stereotypy. Kiedyś trener personalny pracował w klubie fitness czy na siłowni. Dzisiaj możesz świadczyć usługi w domu klienta, w biurze, w parku czy przez Internet. Im większy dajesz wybór, tym więcej osób może wybrać właśnie Ciebie.
  13. Promocja offline. Nie zapominaj, że nie samym onlinem żyje człowiek. Promując się warto również zadbać o takie aspekty jak: ulotki, plakaty czy wizytówki. Możesz je zostawić w miejscach, gdzie bywają Twoi potencjalni klienci.
  14. Lokalne eventy. Bądź na bieżąco z aktualnymi imprezami w Twojej okolicy. Angażuj się w różne inicjatywy. Zorganizuj trening dla odwiedzających lub mini stoisko, gdzie będziesz udzielać konsultacji, a przy okazji rozdawać swoje ulotki.

 

Mówi się, że pozyskiwanie nowych klientów jest dużo trudniejsze niż utrzymanie obecnych. Powyższe wskazówki z pewnością Ci w tym pomogą. Jeśli potrzebujesz pomocy w kwestii stworzenia strony www, logo, przygotowania ulotek, wizytówek, plakatów czy sesji zdjęciowej skorzystaj z usług profesjonalistów i zleć to nam.

Sprawdź naszą ofertę już teraz.